REC2620416 |
Contes, música i teatre. Recursos pedagògics pel desenvolupament de les estructures cognitives bàsiques |
2018-2019 |
Curs. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
1/7/2019 - 3/7/2019 (20 hores) de 9:00h a 14:00h |
|
ESC Consol Ferré |
|
c. Valentins, 20-26 (Amposta)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Moviment de mestres de les Terres de l'Ebre
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
15/05/2019 - 31/05/2019 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
40
|
| |
Descripció i Metodologia: |
Curs organitzat en el marc de la 39 Escola Estiu organitzada pel Moviment dels i les Mestres de les Terres de l’Ebre per a la Renovació Pedagògica (MRPTE).
https://www.mrpterresebre.cat/
El curs ofereix recursos pràctics de diferents tipologies i àmbits per tal de fomentar el desenvolupament del cervell dels infants i crear unes bones xarxes cognitives que afavoreixin els aprenentatges complexos.
Aquest curs proporcionarà recursos pràctics en l’àmbit de la música, cant i ritme, contes orals i de creació pròpia, teatre i expressió corporal. A més ens oferirà eines per ajudar a desenvolupar la capacitat creativa, la imaginació i el treball expressiu.
|
| |
Objectius |
Adquirir recursos pràctics en l’àmbit de la música, cant i ritme, contes orals i de creació pròpia, teatre i expressió corporal.
Comprendre el funcionament i els requisits per un bon desenvolupament de les xarxes cognitives en l’etapa d’infantil i primària.
Ajudar a desenvolupar la capacitat creativa, la imaginació i el treball expressiu (amb diferents materials: el cos, la veu, materials plàstics, etc).
Adquirir experiències i noves dinàmiques de treball cooperatiu en grup.
|
| |
Continguts |
Bloc I- Els contes orals i de creació pròpia
El desenvolupament del cervell en l’etapa infanti i primària
El paper del llenguatge oral en el desenvolupament de les estructures cognitives bàsiques
Contes orals: tipologies, propostes i recursos
Els contes amb teatret: variants, creació d’escenaris, la participació dels infants
El treball amb el Kamishibai. L’autocreació de contes en grup
Contes en moviment i cançons de dit de Tamara Chubarovsky
Contes sobre la pell
Bloc II- Música, ritme i cant
El paper de la música, el ritme i el cant en el desenvolupament de les estructures cognitives bàsiques
El cant: com cantem, com ajudem a cantar
El treball amb la pròpia veu i la respiració
El ritme: propostes, recursos i experiències
La música: el treball holístic; els primers instruments
La dansa en el treball musical, propostes i activitats
El paper de la memòria i la creativitat en el desenvolupament de cervell
Bloc III- Teatre, mímica i expressió corporal
El paper del teatre, la mímica i l’expressió corporal en el desenvolupament de les estructures cognitives bàsiques
Activitats, recursos i jocs de teatre
La improvisació: importància i gestió de dinàmiques; la participació dels infants, el treball en petits grups
El paper del públic en la creació d’espectacles
El treball amb la mímica. Jocs, recursos, propostes
Les ombres xineses: creació d’històries amb el cos i amb siluetes creades
Les titelles: com manejar-les i ensenyar a manejar-les en la creació d’històries. Creació de titelles amb els infants.
|
| |
Observacions |
Matrícula socis 20€, no socis 40€
|
| |
Formador/a |
Maria Castellana
|
| |
Avaluació |
Es valorarà sobretot:
La participació dels assistents en les propostes, els debats, reflexions i espais per a compartir el contingut teòric i el contingut vivencial.
El treball telemàtic que permetrà aprofundir i anar més enllà en el contingut de les diferents sessions.
Proposta per a les 5 hores telemàtiques
Lectura d’articles que introdueixen els continguts i dinàmiques
Enllaços amb recursos per practicar i obrir les dinàmiques i el debat
Recerca i aprofundiment dels temes del curs: diferents autors, altres mirades, webs interessants, més recursos, etc.
Totes les intervencions es compartiran amb els formadors i el grup d’alumnes mitjançant un espai telemàtic per tal de fer les aportacions necessàries.
|
| |
Requisits de certificació |
80% d'assistència al curs.
Presentació de totes les tasques
de manera satisfactòria, seguint tos els passos establerts.
En finalitzar el curs, l’alumnat haurà de contestar un qüestionari de satisfacció per tal de poder fer la valoració del mateix.
|
| |
E-mail |
mrp.terresebre@gmail.com
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
01/07/2019 |
0900 |
1100 |
Sessió 2 |
dilluns |
01/07/2019 |
1100 |
1400 |
Sessió 3 |
dimarts |
02/07/2019 |
0900 |
1100 |
Sessió 4 |
dimarts |
02/07/2019 |
1100 |
1400 |
Sessió 5 |
dimecres |
03/07/2019 |
0900 |
1100 |
Sessió 6 |
dimecres |
03/07/2019 |
1100 |
1400 |
|
| |